mandag 1. september 2008

First day at College!

Ok, da var første dag på College overstått, og jeg sitter å gjør masse lekser:( Gwen gjør masse Drama and Theatre studies!
Det var egentlig verre enn jeg trodde det kom til å bli for å si det sånn! Alle vi internasjonale elevene har heldigvis General Studies sammen som vi alle må ha. Vi har også Key Skills Information Technology Level 2 sammen, som vi må ha! Må bare si at Teknologien her er konge! Helt nye Mac på hele skolen:D jeg elsker Mac!

Men uansett, når det kommer til de tre valgfagene mine, er jeg nok alene:( Stressa først med å finne klasseromme mitt til Business klassen min, og når jeg fant den ble jeg møtt av helt ukjente engelske folk! Satt der inne og følte at alle stirra på meg, og med en gang læreren kom var det PANG der begynte vi med en gang! Jeg satt der som et jævla spørsmålstegn hele timen. Hadde ingen anelse om hva han snakka om eller hva vi skulle gjøre, og med en breeei accent ble alt mye vanskligere. Plutselig plukka han bare ut noen randoms som måtte svare!:/ Pluss mange vanskelige nye ord:/ men dette blir vell bedre når jeg har vært her en stund:) Hadde en liten prat med han etter timen og han var veldig forståelsesfull og jeg måtte bare spørre om hjelp! Han kom også til å begynne å spørre meg masse :S
Det var to business-studies AS levels vi kunne velge, og selvfølgelig måtte jeg velge den vanskelige med masse Examener, mens den andre er bare Coursework:( Og etter første dag nå sitter jeg igjen med masse vanskelige lekser:(

Håper det blir bedre i morgen, da skal jeg ha min første Mathematics AS level time og min første Sociology AS level time også! Har også mange timer fri som vi kan gjøre hva vi vil til, men bør vell fokusere mest på lekser tenker jeg!
Skal også spørre om jeg kan ta et fag til, Sport and Exercise Science hvis det passer inn i timeplanen min. Vi må også velge minst et ekstraområde som f.eks DJing, Pilates, Fotball, Basket etc :)

Vell vell, nå får vi vell fortsette med leksene! Men merka ganske godt at det hadde vært herlig å sitte på en god gammeldags vidergående skole i trygge Norge jah! haha

Men må bare si det er så utrolig feigt at jeg må ha 4 fag som jeg kan fortsette på i Norge for å få året godkjent. Det er ingen andre som har det og de velger maassee kjekke fag. Dere aner ikke hvor mange kjekke fag de har her. Så mens andre koser seg med Reiseliv, musikk, medical science etc, er jeg stuck med disse fagene:(

3 kommentarer:

Sunniva sa...

Blir sikkert bedre etterhvert ja! Syns hvertfall du er skikkelig heldig som har begynt, jeg gleder meg så :D

Anonym sa...

Eg mesunne deg så ikje lille venn:)eg hadde dødd, men du derimot komme te å klara dette her kjempe bra..:) Og den skummle skoledagen går lett over:)Håpe du får ein kjempe fin tid framover og eg håpe dette året vil gå fort sånn at eg får se deg snart igjen=D Elske deg kjempe masse gulle mitt:)

Anonym sa...

Irene <3
Du e så søøt. savne deg og. kaffor tror du eg ringte akkuratt deg når eg holdt på å jørr i bokså utenfor klasserommet? haha Savne deg masse! du burde komt her:(
Elske deg masse søte popcorn!